zondag 30 september 2012

#ontbijten binnen #Wolvega

Zaterdagochtend mocht ik 'acte de présence' geven om zes uur... 's morgens...uit vrijer wil... Ik mocht de honneurs waarnemen voor één der ontbijtkoks en dat betekend 'vroeg uit de veren'....


Om kwart over vijf ging het wekkertje.... en om zes uur was ik ter plaatse... alles had ik beschreven om geen 'fouten' te maken... en ook visueel had ik de inrichting van het ontbijt bij de hand... een hele fotoshoot.... want we serveren een heel uitgebreid ontbijt.... binnen onze 'nieuwe buffetlijn'.......  en gelijk krijg je natuurlijk 'response' van de ontbijtdames... het visitekaartje van het bedrijf.....


  • wit gesneden
  • bruin gesneden
  • 'sportersbrood' gesneden
  • suikerbrood gesneden
  • krentenbrood gesneden
  • roggebrood gesneden
  • ontbijtkoek gesneden
  • zachte witte bollen
  • bruine zachte bollen
  • krentenbollen
  • kaizerbrood
  • vitabollen
  • croissants
  • chocoladebroodjes
  • roerei
  • omelet
  • gekookte eitjes
  • gebakken spek
  • worstjes
  • tomaten uit de oven
  • gebakken champignons
  • poffertjes
  • pannenkoekjes
  • gebakken spiegeleitjes
  • roerei met groenten
  • brie
  • gerookte zalm
  • filet americain
  • leverworst
  • gesneden tomaat
  • gesneden komkommer
  • ham
  • rosbief
  • jonge kaas
  • oude kaas
  • nagelkaas
  • vers hand fruit
  • gesneden fruit
  • kwark
  • yoghurt
  • vruchtenyoghurt
  • sappen
  • verse jus d' orange
  • melk 
  • karnemelk
  • koffie
  • thee
  • en alles wat ik verder vergeten ben.... te noemen.. zoals 'wentelteefjes'.....



Gelukkig had ik mij voorbereid.... want dit soort ontbijten behoeft enige voorbereiding voor de 'ontbijtkok'.... die dit niet alledaags doet.... maar één ding weet ik wel... ik kan ook dan genieten van de gasten die hier aanschuiven op een zaterdagochtend.... deed mij denken aan de beleving die wij hadden bij Opduin te Texel.....maar nu binnen Wolvega en gezien vanuit een andere situatie........ Wij serveren hier een Top ontbijt..... en ik weet waarover ik spreek..... van voor de schermen en van achter de schermen... Goedemorgen mensen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten