donderdag 13 september 2012

#Valkologie... tipje van de sluier.. 9.0

Hoe kun je zoveel mensen binnen een hotel.... en dan bedoel ik 'achter de schermen' gestructureerd inroosteren en hoe krijgen deze 'medewerkers' hun informatie aangaande werkdagen en begin tijden...... 


Stel je eens voor dat een hotel meer dan honderd werknemers heeft... waarbij we alles op één hoop gooien.... van 'vier uren contracten' tot volledige contracten...etc.... hoe kun je dan nog blijven sturen aangaande de roosters..... het zijn niet alleen maar medewerkers van één afdeling.... er zijn meerdere afdelingen.......  



Ook hier heeft de Vogel over nagedacht.... en dat vind ik geniaal..... er bestaat namelijk een website.... ook geschikt voor telefoon.... Android en Iphone... die in te lezen is betreft roosters.


Alle afdelingen binnen het Hotel kunnen hun roosters naar deze website uploaden en al die mensen die werken binnen het hotels kunnen een account aanmaken.... en zo hun rooster inzien... meestal twee weken van te voren... gewoon op weeknummer.... en dat vind ik geniaal...  dit te samen met het  klok systeem...... geeft controle binnen deze 'mierenhoop'.....

Eén kanttekening binnen dit geniale systeem.... wij als chefs zorgen voor de roosters en ondertekenen de klok briefjes....en daar zit een dilemma.... hoe 'hard' werken wij zelf mee... of houden we liever wat meer mensen om ons heen die de klussen klaren... iets om over na te denken..... leidinggevenden klokken niet..... en dan komt het 'karakter' van leidinggevende' naar boven..... interessant... om eens uit te 'vogelen'....... 

1 opmerking: