maandag 1 oktober 2012

Kiezen op karakter binnen de horeca

Ze worden steeds 'dommer' las ik op Internet.... doelend op onze toekomstige vakgenoten...
Ze weten minder dan 'weinig' en meer van veel... de komende generatie koks... nu nog in opleiding.... maar wat betekend dit eigenlijk voor de bedrijven en hoe kan dit gebeuren...



Dit heeft enkel te maken met inspiratie en motivatie.... wat dit zijn de twee termen die je binnen een bedrijf moet etaleren... hoe wil je de komende generatie inspireren en waarmee wil je motiveren.... dat zijn de keuzes van een bedrijf.... en als je dit weet dan moet dit een drive zijn van een 'leermeester' die je aantrekt.....


Verder kies je enkel op karakter... past deze jongen en of meisje binnen ons bedrijf aangaande karakter.... want je wilt een team uitbouwen en geen 'eilandjes' vormen... en of deze leerlingkok dan bij een sterren zaak of binnen een snackbar heeft gewerkt maakt voor mij niet uit... alleen het karakter en attitude moet matchen binnen de bedrijfscultuur.... en het koken komt dan vanzelf.... dan pakken we de Eugen Pauli erbij... en ja hoor.... ineens wordt alles anders... alleen iets digitaler dan 'vroeger'.... en zo hoort het ook.... Onze keuken is gelukkig goed bevolkt met leerlingen...dus tijd om de Pauli eens op te poetsen voor ik haar mee neem.... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten