woensdag 14 september 2011

Wat is nu eigenlijk ons doel.....

Wat is er nu eigenlijk daadwerkelijk belangrijk binnen de horeca mensen... Waar zijn wij in godsnaam mee bezig. Ik lach me daadwerkelijk het apezuur.. als je alle berichten leest over het te komen boekje van Paul......




Mijn doel is altijd geweest om op een 'normale' manier mensen te inspireren aangaande de horeca... nimmer heb ik gekozen voor de 'top' gastronomie en nimmer heb ik gekozen voor de fastfoodrestaurants. Ik wilde gewoon lekker koken op een verantwoorde manier. Nee, onze huizen hadden en hebben geen sterren maar worden wel druk bezocht en dat bezorgde mij meer vreugd dan het staan in de Lekker en of het hebben van een ster. Ikzelf heb altijd een antipathie gehad aangaande culinair-recensenten omdat beoordelingen in mijn ogen nimmer objectief kunnen zijn. Ik zou nimmer beoordeeld willen worden door de mens, altijd onderhevig aan een gemoedstoestand en dus nimmer objectief. Ik heb ook een 'broertje dood' aan mensen die belerend willen optreden binnen de horeca aangaande smaakcomposities en beleving. 


Ik weet wat ik doe....  ben ook realistisch... en doe aan zelfreflectie.... Chefkoks koken en ook niet meer dan dat..... en sommigen doen iets meer buiten het koken om.... en dat maakt hun iets meer... en dat doen de 'beoordelaars van gidsen' ook.....het zijn mensen, zoals u en ik....  voor sommigen moeilijk te aanvaarden... voor mij niet meer..... 


De top-gastronomie wordt 'genaaid' door de toonaangevende gidsen' en de consument wordt 'genaaid' door de top-gastronomie..... het theater loopt ten einde...... en dat is mooi, heel mooi, want weet er geldt maar één regel van 'goed bezig zijn' en dat zijn de volle parkeerplaatsen voor een establishment... heel eenvoudig toch.... maar ja, daar houden wij niet van binnen Nederland.


''Enfin, vandaag een lekkage gehad binnen onze badkamer.... loodgieter gebeld en... u raad het nooit, deze komt aanrijden in een maserati....zal dus wel een hele goede loodgieter zijn denk je dan... maar helaas het lekt alweer..... net zoals binnen de horeca.... rijdt wel een maserati.... maar kan nog geen lek dichten..... en dit proberen wij in stand te houden...... hoe mooi....'' ;-)





Welterusten.... morgen een verjaardag vieren... een stuk belangrijker dan een Michelinster.... maar wel met eigengemaakte appeltaart en dat is de basis van de gastronomie.....!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten