dinsdag 16 november 2010

Kerstetiquette gat in de markt

'Kerstetiquette gat in de markt' las ik vanmorgen in mijn krant, twee Wassenaarse dames gaan Nederland tafeletiquette bijbrengen.


Hier lijkt grote behoefte aan te zijn want bedrijven gaan dit aanbieden in plaats van het geijkte 'kerstpakket'. Oei, grote behoefte? Gaat Nederland dan slurpend, 'open kauwend', 'lepelend' en in joggingbroek ter tafel? Kennen wij Nederlanders geen manieren meer, zijn wij niet meer van normen en waarden. De dames geven enkele voorbeelden: mag je kalkoen eten met je handen, mag je de hoed ophouden tijdens diner en een spijkerbroek tijdens diner blijkt uit den boze te zijn. En dan blijkt dat je kalkoen mag eten met je handen mits er een kommetje met citroen aanwezig is om je vingers te reinigen, dit wist ik toevallig, maar dat een hoed ophouden tijdens diner niet mag was nieuw voor mij, ik zit altijd te dineren met een hoed op maar dat is vanaf nu verleden tijd! Ik vind dit een zéér innovatief idee, maar dames ik heb zelf nog wel enkele vragen: Mag ik mijn tatoeages tonen tijdens diner, mag ik mijn piercings inhouden, mag ik telefoneren, mag ik sms'en, mag ik van tafel om te roken, mag ik de lintpasta's snijden, mag ik mijn toupet ophouden en mag ik flirten aan tafel!!!!!!!!!!!!!! Dan zou dit initiatief nog meer vernieuwend zijn en meer van deze tijd.
Zou er dan werkelijk anders opgevoed worden dan vroeger en is de 'tekst' hieronder werkelijkheid?



Conclusie: Heeft U personeel wat dineert in spijkerbroek met de hoed op en kalkoen eet met mes en vork, dan kunt U deze Dames inschakelen!
Deze dames zijn waarschijnlijk niet in te schakelen binnen Singapore en California, Azië en de Verenigde Staten, van harte welkom Singapore en Califorinia hoe zijn daar de tafelmanieren?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten