woensdag 10 november 2010

Geilen op keukenmateriaal?

Kan de mens (kok) 'geilen' op materialen, persoonlijk een volmondig JA.
Er wordt weleens gevraagd met wat voor materiaal ik privé werk binnen onze bescheiden keuken en dan moet ik bekennen dat ik een 'zwak' heb voor twee merken.


Het liefst werk ik wat betreft snijden met het 'worstmes' van Wüsthof, dit is mijn zakmes binnen de privékeuken omdat dit een mesje is waar je alles mee kunt, echt een 'keukenhoertje', overal voor in. Dit mesje staat voor 14 cm en heeft ook een zusje, de gladde variant en dit is ook een fijn mesje om mee te werken. Eigenlijk heb ik niet meer nodig dan deze twee binnen mijn privékeuken. (14 cm geeft voor mij geen concurentie binnen 'privekeuken')

En verder kook ik het liefst privé in een Falk pan, vooral de bovenstaande is een Topper. De conische vorm doet sauzen tijdens reductie automatisch terugkomen in de pan.
Mijn beleving bij deze pannen komt van vroeger, het begin van het 'kookvirus', ik kwam hiermee in aanraking en dan kun je worden gepakt door een bepaalde beleving.
In het begin mochten alleen bepaalde producten deze pannen 'vullen', nu maak ik er ook 'mijn' foute spaghetti in!
Mijn vrouw gebruikt de pannen sporadisch want binnen haar optiek zijn ze te zwaar aangaande gebruik.
Koken doen wij op een Etna classic fornuis, vier pitten en een oven op hete lucht en dat is genoeg, hier kunnen wij alles op klaarmaken. De oven heeft iets nostalgisch en daar houden wij van en de temperaturen zijn correct.
Waar ik nog méér op geil, wel op een alto-shaam binnen de particuliere keuken, het halo-heat principe geïmplementeerd binnen de keuken thuis.
Dan kun je flexibeler omgaan met 'gebruikerstijdstippen' betreft de dagelijkse kost, een universeel in te bouwen 'warmhoudhoudlade' die ook privé ontstrest.
Kan niet begrijpen waarom deze apparatuur voor ons consumenten nog niet te verkrijgen is.
Siemens heeft ook iets ontwikkeld op dit gebied, maar dit is meer meer om servies in warm te houden.
Naar wie gaat de Nobelprijs binnen 2011?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten