woensdag 30 juni 2010

Memoriaal?

Niets dan goeds over hun die ons verlaten hebben, maar reél gezien, ik weet het niet.
Horeca willen bedrijven is binnen mijn opinie het willen verwennen van gasten met eerlijke producten.
Nu zijn er binnen de horeca ook Tycoons aanwezig die hun stempel zetten, zij leiden vaak bedrijfjes en of bedrijven vanuit hun bepalende structuur.
Dit zijn mensen die vaak maar één doel hebben en dat is winstbejag, niets mis mee maar meet je dan ook geen niveau aan.

Je moet je dan ook geen horecaondernemer noemen maar gewoon ondernemer.
Ik denk dat Kooistra ondernemer was, maar geen horecaondernemer, puur ondernemen om eigen beurs te spekken.
Zonder het echte horecagevoel.
Een echte horecaondernemer 'geilt' op aanzien verkregen door omzet, gerelateerd aan niveau en persoonlijke doelstellingen binnen horeca.
Wat voor beleid voert Heineken?
Was dit een subtiele samenwerking of was de heer Kooistra grotendeels alleen uit op 'winstbejag', ondermeer door het toepassen van wurgcontracten. (ooit gelezen)

Zelfmoord plegen alleen vanwege gezichtverlies is niet bevredigend, maar weet je wat ik denk: Ik denk dat Kooistra geen sodemieter gaf om de horeca, alleen de panden waren waarschijnlijk belangrijk met uitzondering van de ''drie gezusters' in Groningen.
Kooistra heeft de Horeca geen meerwaarde gegeven maar was wel memoriaal als ondernemer.

Je hebt ook Chefs die zich door de kop schieten omdat de punten binnen een gids terug liepen, wat is goed en wat niet.
Het jezelf een status aanmeten alleen voor de 'buitenwereld' kan nooit een gezonde situatie zijn, dan blijf je aankloten, hoeveel miljoenen je ook bezit.
Echt is echt en fout is fout, gewoon jezelf zijn en je 'ding' doen dat is memoriaal!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten