woensdag 22 oktober 2014

Eindelijk geen 'game-uitnodigingen' meer.... #medicijn #Facebook

Simpel word je van al die game-uitnodigingen en eigenlijk ook van die 'verzoeken om een pagina leuk te vinden'. Irritant om telkens weer die berichten te ontvangen maar er bestaat een medicijn.....


Normaliter stuurde ik hun, van wie de uitnodiging afkomstig was een berichtje, om dit niet weer te doen.... maar vaak bleven ze toch weer terugkomen. Ik heb totaal niets met spelletjes of meer van zulks.. dus toch maar eens nagevraagd of er ergens een knop is...




En die blijkt er te zijn.... dit is voor de ervaren mensen natuurlijk niets nieuws, maar ik wil het graag even delen met hun die 'weinig verstand hiervan hebben, zoals ik'.... de plaatjes hieronder spreken voor zich.....  Klik onder het pijltje op de Facebook pagina en selecteer instellingen.



Selecteer daarna aan de linkerkant van het scherm... 'blokkeren'......


Dan wordt het interessant..... want vanuit hier kun je vele 'ongemakken' binnen Facebook blokkeren...... wat betreft de spelletjes, typ de naam van het spelletje, onder de noemer 'apps blokkeren',  waarvoor je vaak word uitgenodigd....... en klaar, geblokkeerd.... en dit kan ook met al die 'like-verzoeken' betreffende Facebookpagina's...


Natuurlijk, Facebook is geweldig, net als Twitter en Linkedin.... al is het alleen al om een 'post' vanuit Blogger te verspreiden.... ik word echter wel een stuk vrolijker als de social media toch enigszins in te richten is naar persoonlijke keuzes en belang....

Ook denk ik dat bedrijven die Facebook alszijnde advertentie pagina gebruiken de plank misslaan.... telkens maar weer een menuutje aanprijzen en of een evenement werkt volgens mij alleen maar irritatie in de hand..... het moet persoonlijk en mag soms bedrijfsgericht zijn.

Maar gelukkig is dus alles te blokkeren...... op een eenvoudige manier.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten