woensdag 8 oktober 2014

Dames met 'ballen' en meer....

Vandaag naar Maastricht geweest....want daar was een gastronomisch feestje gaande om vrienden te ontmoeten...en natuurlijk voor de wedstrijd om het 'Glazen Kalf'....



Echter de wedstrijd was al gestreden toen wij gearriveerd waren..... maar ik ben trots op de winnaar....ooit mocht ik haar binnen mijn keuken 'begeleiden' en nu doet zij haar eigen ding..ze kreeg dit jaar de Saisonniers Persprijs en en nu gaat ze naar huis met het Glazen Kalf.. en dat zegt iets over deze dame...




Marleen doet haar ding, investeert in haar toekomst en is energiek genoeg om ook buiten haar keuken van zich te laten horen... en dat doet mij genoegen...dat zijn de 'witte muizen' waarvan wij gaan horen...

Zag ik nog een ''berichtje langskomen op Facebook' ....wij ontkurken nog even wat overgebleven flessen champagne... na de afbouw. 



Velen van ons hebben niet in de gaten wat er voor en na een gastronomische beurs allemaal is gebeurd en daarna nog moet gebeuren.... maar neem van mij aan dat dit veel is, heel veel, waarbij ik moet zeggen dat het team van de Saisonnier.... nimmer ruimt voordat de laatste gast van tafel is gegaan...en dat was en is uniek..'k hebt het zelf meegemaakt.. 
Zelfs nadat de beurs sluit.... worden de gasten als gasten behandeld.... en daarna wordt er pas geruimd, gepoetst, ingeladen en gereden.....wat een energie en discipline.... respect...


Terwijl Jolanda en ik ons zaten te vermaken met een glaasje 'lekkers'... mocht ik de nominaties der gastronomische standhouders stempellen....met een ouderwets 'beïnkt' kussentje en een mooi, eenvoudig, maar delicaat stempeltje.... 

't was even gezellig..... en daar houd ik van....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten