vrijdag 24 oktober 2014

Een jaar verder...

Vanavond was het 'tam' met zo'n vijventwintig a la carte...... maar als ik de reserveringslijst van zaterdag doorkrijg... dan komen er zowiezo veertig mensen tafelen en dat zullen er meer worden... ook zondag is alweer goed.... een leuk bedrijfje binnen Paasloo... waarvan niemand wist... gaat gewoon lekker door.... 



'k kook daar... momenteel... niet zo spannend waarschijnlijk voor hun die mij kennen... maar ik vind het zeer interessant.... daar waar ondernemingen vaak een sales-afdeling hebben bestaat de sales binnen dit bedrijf uit één persoon.... een persoon die weet van Microsoft Publisher.... die op zijn manier weet om de 'tam-tam' te laten klinken.... wetende dat het achterland op de hoogte is...


'k sta iedere avond acher een goed gevuld 'geveltje' te koken... waarbij de dienster haar best doen om alles zo goed mogelijk te laten verlopen.... want weet het is en blijft moeilijk om ''seizoensgerelateerde' bedrijven in te vullen aangaande medewerkers..... maar hier voelt het ineens anders....




Restaurant het Binnenhof is haar 'seizoensgebonden' karakter verloren.... zij gaat nu met de seizoenen mee... de maanden november en december.... gaan als een speer....
Dat stemt mij vrolijk... meer dan... dat geeft mij persoonlijk een drive..

Een jaar lang hebben we het bedrijf gedraaid met kanjers.... in de keuken.... Laurens, Jelmer, Jesse.... bedankt... echter.. we hebben een probleem... het seizoensgebonden karakter is niet meer.... dus we hebben koks nodig.... we gaan gewoon door...

Dus stop met je opleidingen en kom vanaf nu werken als kok.... de echte basis leer ik jullie wel aan.... want ik wil eigenlijk niet zoeken naar 'nieuwen'... en het schooltje is onder handbereik....maar denk wel even na.... dat doe ik soms ook.... ;-))
Mensen bedankt voor de invulling.... we zijn een restaurant geworden met goede kwaliteit op het bord.... mooi, lekker en eenvoudig....en daar gaat het om.....

Voor mij schuilt het gevaar om te willen 'over te ontwikkelen'.. we kennen nu de smaken van het park.... we weten wat de gasten van elders willen... dus moet je hierop inspelen... maar nu met de smaken van weleer... toen er nog tijd was om echt koken... en daar heb ik zin in...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten