dinsdag 14 oktober 2014

Binnen de horeca zijn we altijd 'up to date' ... #helaasniet

Vandaag stonden er ineens een paar 'buurvrouwen' op de stoep die ''niet vroegen om een kopje suiker'... maar een tafeltje wilden reserveren vanuit hun werksituatie... want dan doen ze ieder jaar... bij een horecabedrijf.... en omdat ze wisten dat ik in de buurt sta te koken.... wilden ze mij weleens uitproberen... en dat doe ik natuurlijk met 'graagte'....

De dames hadden al even gekeken op de site..en dan gaan mijn 'internetsensoren' werken, een tafel van tien die gewoon wil genieten op zeven november is natuurlijk geen probleem.. de dames hadden de buffetjes bekeken.... maar wilden toch liever a la carte.... en daar houd ik ook van... dus gewoon kiezen vanuit de kaart die aangeboden wordt op Internet vanuit de 'luie stoel' en die natuurlijk ook ter tafel ligt binnen het horeca-bedrijf..... en dan kan het soms gevaarlijk worden..... als de wisseling van de seizoenen gaande is..... want vaak werken we na de zomer eerst met 'interim-kaarten' om september en begin oktober in te dekken. .....

Als ik dan ineens mij raderen laat draaien.... kom ik tot de conclusie dat wij een interim-kaart draaien tot aan eind oktober.... om vanaf dan het wild te kunnen aanbieden.... maar de interim-kaart is nog niet actueel op de site... ik schaam mij dan een beetje en ga kijken naar collega's en daar blijkt het vaak ook nog te schorten aan de actualiteit van het nu....


Ik denk dat we een ommezwaai moeten maken binnen de actualisatie van menukaarten binnen bedrijven.... de nieuwe kaarten en of aangepaste moeten eerst ter site.... en ter social media..... en daarna gaan de aanpassingen ter papier en ter tafel om in te kunnen zien.....
Met graagte ontvangen wij de dames ... maar ik wil u bedanken.... over het feit.... dat actualisatie binnen het Internet belangrijk is.... u heeft het genoemd...een leermoment... 
Eerst het Internet gebeuren bijwerken.... en dan pas de rest.... en het moet identiek zijn.... dus alles up to date.... maar weet dat Internet en de social media... de eerste bronnen zijn waar naar gekeken wordt....

Als de internetsite van een horeca bedrijf niet actueel is, dan kunnen er  problemen ontstaan en dat geldt natuurlijk niet alleen voor de horeca.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten