woensdag 2 oktober 2013

Een andere wereld....

We lopen nu een week of vijf te 'parlevinken' en dat gaat met 'ups' en met 'downs', maar het gaat goed... de lijnen beginnen vorm te krijgen en daar werken we met elkaar 'knetterhard' aan.
We hebben het alleen over externe communicatie en over smaken.... hoe kunnen we ons in de markt zetten.... want we hebben maar één doel.... gasten plezieren, een goed bezet bedrijf en daardoor zelf een belegde boterham kunnen eten.... zo simpel is het...



Ik zou het fijn vinden als we een goed en degelijk bedrijf kunnen maken van café-restaurant Belterwiede... waarbij de tafeltjes het gehele jaar door goed bezet zijn en de rest vind ik niet zo spannend... ik zou liever met Belterwiede een artikel in de 'Linda' hebben staan dan dat ik een bib gourmand stickertje op de deur mag plakken...wij willen alleen maar een goed gevuld café-restaurant zonder.... poeha... gewoon gezellig maar wel met kwaliteit op de borden voor een aangename prijs.... en tevreden gasten

Zelf houd ik mij bezig met de 'dingen' die er voor mij echt toe doen.... en hoor ik veel over de de Russische en Letlandse keuken, hun gewoonten en hun dingen... en dat is machtig intressant.



Zowel in Rusland als wel in Letland wordt er de hele dag gegeten, er staat altijd voedsel op tafel, vaak 'geweckt' en of 'ingelegd'.... vaak met wodka en ander lekkers en dat begint al vaak bij het ontbijt.... stukken brood, worst, kazen, etc, met wodka....


Totaal niet te vergelijken met ons wereldje, waar heel andere dingen 'vaak' belangrijker worden gevonden... had vandaag een vakgenoot aan de telefoon die ging verkassen, mede omdat de opdracht die hij krijgt van zijn nieuwe bedrijf bestaat uit, het veroveren van een plaatsje in de bib-gourmand.... en dat begrijp ik niet.... het zal waarschijnlijk een streven zijn.... het behalen van.....

Ik leef dan waarschijnlijk in mijn eigen domme wereldje.... ik wil graag een goed gevulde zaak en de rest interesseert me geen reet.... of ben ik nu te platvloers... wat heb je aan, 'een notering' als de zaak niet goed gevuld is..... ach ja, ik leef binnen mijn eigen wereldje.... maar dan zeg ik het verkeerd, wij leven ons eigen leventje bij Belterwiede en dat is lekker.... gewoon....gelukkig zonder een culinaire notering, want dat is niet nodig....maar met een goede tafel bezetting....en het eten....dat doen we de hele dag door...en mocht er ooit een hoegenaamd 'culinair recensent' langskomen dan 'praten we even aan de toog' want daar ontstaan de verhalen....en eten we iets... simpels..totaal niet spannend... maar wel lekker.... Wij gaan ons ding doen en dat is anders dan dat u gewend bent..... binnen de horeca... wij verlaten het geijkte, opgedirkte, opgelegde gedoe... mooi hè ... gewoon doen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten