donderdag 13 oktober 2011

De ambachtelijke keuken .....straks..(3)

De ambachtelijke keuken krijgen we niet meer terug... want deze is onbetaalbaar en mijn  generatie blijft in gebreke aangaande 'vorming'...... en daar baal ik van......

We zij totaal 'doorgeschoten' aangaande het zogenaamde culinaire.... zowel het bedrijfsleven als mede de opleidingsinstituten...we blijven vernieuwen...vernieuwen zonder enige toetsing.... We hebben twee ''tophuizen' binnen Nederland en de rest 'loopt' hierachter aan.... twee huizen die nog enigszins geloofwaardig zijn....maar ook daadwerkelijk de dienst uitmaken...... maar dit weet u ook.... we lezen het in de media..... maar dat is de top.... en dan...... de naäpers hebben het moeilijk.... maar dat is logisch.... want 'beleving' geven is niet na te doen......... Maar hoe zit het dan met de middenklasser.... ook moeilijk blijkbaar.....want hier wordt ook veel gekopieerd op de verkeerde manier........ en dat wordt 'merkbaar'...................





We hebben er een 'potje' van gemaakt met elkaar... en velen likken nu hun wonden....maar laten we eerlijk zijn.... de horeca is niet meer de horeca van toen.... en zo ook zijn ook de opleidingen.... zo ook de controleurs van de toonaangevende bladen en...  dat doen we zelf...... en nu hebben we een probleem......dus  ??..  De chef weer als chef...de souschef als vervanger...de chef de partie voor 'zijn of haar kantje'.. de leerling echt als leerling... en de stageloper als 'handjes'...... en natuurlijk een instituut als Kenwerk dat controleert en toeziet op de naleving.....


En ik, ik ben niet belangrijk....  houdt van de klassieke keuken, van sukade, hollandaise, etc... en dat blijf ik mijn leerlingen leren...de klassieke keuken, maar misschien straks met een app..... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten