dinsdag 13 juli 2010

'Zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten'

Dit gezegde is zeer toepasselijk binnen de horeca. Vertrouwen hebben in leveranciers is van groot belang binnen de horeca. Het hebben van 'vertrouwelijke lijnen met leveranciers' is een must om 'up to date' te blijven.
Van nature heb ik vertrouwen in mensen en of leveranciers die bij ons passen, maar dit vertrouwen moet niet geschaamd worden.
Nee, ik ben niet achterdochtig en zoekende naar negatieven, maar moet wederom aangeven dat mensen en soms leveranciers 'hufters' zijn.
Moeten wij dan de 'waard' worden die geen vertrouwen meer heeft in de mens en of leverancier, dan hang ik mijn muts aan de wilgen.
Dat de binnenkomende sla besprenkeld is om te verfrissen kan ik verkroppen, maar een zielig bosje bieslook wat ter kapper is geweest (ontdaan van de dooie punten) en toch verstuurd wordt kan ik niet verkroppen.
De recessie is nog gaande en dat is te bemerken, toeleveringsbedrijven beginnen te 'klooien'.
Minder mensen op de werkvloer en dan toch je omzet willen behalen, sjapoo!!!!

Laten we elkaars vertrouwen niet gaan beschamen waarbij, ik ook de hand in eigen boezem zal steken, maar weet wel dat boodschappen doen een interactie blijft, die voortkomt uit de marktwerking.
Eerlijkheid en open zakendoen mag nimmer vertrouwelijke relaties in de weg staan.
Maar ik wil geen geschoren bieslook meer in de keuken, terwijl de leverancier zich als topleverancier voordoet. Wij snijden ook geen ossenhazen bij die eigenlijk niet meer kunnen.
Versproducten zijn producten die in goed vertrouwen aangekocht worden, maar beschaam dit vertrouwen nooit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten