dinsdag 27 juli 2010

Les Francais se sentent!!

Pourquoi voulons-nous la sensation francaise?
Je pense que parce que les Francais ne sont pas aussi précises que c'est, ils prennet le temps et le respons et les matérialistes ne sont pas comme nous.
Les Néerlandais sont beaucoup trop précise et trop pressés, ils ne prennent pas plus de temps, juste pour leurs maison propres et les jardins!
Nous aspirons pour les Néerlandais n'ont plus besoin de jouer et montrer ce que notre quotidien engagé.

Zoals U kunt bemerken gaat mijn Frans snel vooruit en hetgeen ik hierboven beschrijf klopt!
Heb nog even wat plaatjes geschoten om het bovenstaand verhaal kracht bij te zetten.


















































































































Het franse gevoel willen ervaren is moeilijk omdat dit niet past binnen onze cultuur, wij zijn een gehaast volkje met te weinig tijd voor alles. Ons 'niveau' proberen wij te fundamenteren met materialen en strakke woningen.
Dit ligt wars op de Franse cultuur, zij hebben nog wel tijd over, tijd om te 'leven'.
Hun huizen zijn niet strak, hun tuintjes zijn niet zoals bij ons, hun riviertjes zijn niet gekanaliseerd, zij maken zich niet druk om wat rommel om huis.
Zij hangen bloemen aan de bruggen, wij Nederlanders niet, want wie moet die bloemen water geven?
Maar wat ik mij wel afvraag: hoe ziet het eruit achter die vaak gesloten luiken van al die huizen die je tegenkomt, hoe heeft het doorsnee Franse gezin hun huis ingericht.
Ons gezin begint langzaam te 'verfransen', iedere dag een banquette als ontbijt, vet belegd met jambon fumée et son beurre.
Ik neem nog net geen wijn bij het ontbijt, maar ook dit zit er aan te komen.
Als wij thuis komen na de vakantie ga ik proberen om mijn huis iets te laten verpauperen aan de buitenkant, ik flikker een oude tractor in de garage, sla een paar reclameborden op de voorgevel en stort wat puin in de voortuin.
Ons gezin eet voortaan banquette als ontbijt, bij de lunch en bij de hoofdmaaltijd.
Waarom?
Ik wil Fransman worden!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten