zaterdag 24 april 2010

Hotel Bieze en de weg terug

Vandaag een dagje Hotel Bieze, even Borger snuiven.
Veel motergeweld binnen Borger, morgen de superbikeswedstrijden in Assen, mooie machines geparkeerd rondom het Hotel.
Vandaar ook de vele plategerechten s'avonds, ik stond aan de pas, gelukkig mijn bril meegenomen anders was het niet goed gegegaan. Mooie avond gedraaid met veel complimenten van gasten.

Rij ik naar huis en hoor ik via BNR radio dat het plantje Stevia is goedgekeurd door de Europese commisie als zijnde voedingswaar. Sjapo, cocacola is gelijk bezig gegaan om met deze natuurlijke zoetstof hun produkten te verrijken.
Dit is een bom onder de suikerindustrie, maar een verrijking voor de mens.
Dus ik zou zeggen op naar intratuin en gelijk een 'pol stevia' aanschaffen!!!!
Let wel, Stevia is 400 maal zoeter als de normale suiker, dus kijk wel uit als u uw kopje thee aanzoet met stevia.
Kunnen we eindelijk ook binnen keukens de recepturen aanpassen betreft onze desserts, die dan ook voor suikerpatienten geen probleem meer opleveren.

Voor meer informatie over Stevia, een interresant artikel:
http://www.medinews.be/full_article/detail.asp?aid=3267

Geen opmerkingen:

Een reactie posten