dinsdag 20 april 2010

De draad weer oppakken

Nu alles weer redelijk gecontroleerd gaat binnen de privesituatie, proberen om achterstanden weg te werken. Dit zowel aangaande werk maar ook de nevenactiviteiten zoals EvenTT Culinair.
Een paar vergaderingen gemist en deze waren belangrijk aangaande 2011. De beurs was dit jaar een overweldigend succes maar de muren moeten opnieuw gefundeerd worden betreffende EvenTT Culinair 2011. Verder wil ik mij blijven verdiepen in de zorgsector en de door hun aangeboden maaltijden. Ikzelf heb dit in afgelopen periode mogen ervaren en werd daar niet vrolijker van, niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar ik kan wel beoordelen. Ik vind dat de beleving die nodig is om de 'zorg gasten' met genoegen te laten consumeren totaal niet aanwezig is.

Er zal een veel breder samenwerkingsverband tot stand moeten komen tussen horeca en instelling om dit te kunnen laten gebeuren, waarbij niet de logistiek en technieken centraal zullen moeten staan, maar enkel 'visuele beleving van zorgconsument'. Waarbij er tevens aandacht zal moeten worden besteed aan 'heropvoeding' van consumenten aangaande consumeren!
Alle aangeboden keuzes binnen dagmenu's zijn te groot om tot een acceptabele uitvoer te komen binnen keukens.

Ook zal ik het blog verder gaan verrijken met een uitgebreid verhaal over het plantje Stevia (de ilegale suikervervanger) en het gebruik van EM-zout, ik ben geen expert maar ik vind dit hoogst interessant. Suikervrij kunnen koken en koken met zout wat voor het lichaam geen nadelige gevolgen heeft.
Als ik de documentatie hierover lees dan doet mij dit denken aan het laten rijden van een auto op water, logisch dat dit wordt voorkomen door belanghebbende patijen.

Vandaag de eerste vrije dag samen en dan 'val je in een aangename leegte', veel gapen en genieten, nu wel compleet.
Moet nu afsluiten, beloftes over tijdstip ter bed gaan maken schuld !!

Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten