vrijdag 21 november 2014

Wat gaan we doen de komende jaren binnen de horeca...

De één begint een laboratorium... de ander laat zich vol tatoeëren, weer een ander gaat voor de kleine groenten.... 



Maar wat willen en verwachten de gasten eigenlijk... wat willen zij.... gezien worden binnen de duurste huizen.... herkenning... een getatoeëerd iemand aan tafel.... een chef aan tafel die z'n naam niet meer weet..... 


' k laat mij na mijn vijftigste... tatoeëren als een Maori... waarna ik de zins des leven ga beleven in India.... om daarna... mijn gasten te voorzien van een maaltijd die een boodschap meedraagt..... 
Maar waarom eigenlijk.... om uniek te zijn.... moet ik armbandjes dragen.... mij laten 'betekenen' en meer van zulks.... waarom...
'k weet wel waarom... de gast vraagt hierom.... die wil dit om zich te kunnen vereenzelvigen... met de 'betekenende' ....

Je kunt natuurlijk ook een pannetje stroganoffsaus aan tafel bereiden.... een carpaccio afwerken binnen een restaurant, een zalmpje snijden, een sabayon bereiden...ter restaurant.... en zo zijn er nog velen.....
Ik wil mij soms laten tatoeëren... wil ik armbandjes dragen.... maar dat zal  dat even interessant zijn....  en dan...


Een gesuikerd Belgisch wafeltje, waarbij het ijs  licht smeltend is... de slagroom de zoetheid moet geven en de alcoholische kersen ter tafel worden ingeschonken... de horeca moet gaan investeren in de 'bedieningen'.... en in gastvrijheid... koks zijn straks niet meer bepalend.... hun moeders wel...  We moeten gaan voor 'echte beleving'.... en die komt soms niet meer vanuit de keukens....

Laten we allemaal gaan bedienen.... alle koks de keuken uit en gewoon mee lopen en dingen doen aan tafel...

Bereidingen aan tafel... 'kippenvel'  krijg ik dan.... u ook....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten