dinsdag 11 november 2014

Vreemd... het 'vroeger' leeft binnen het 'nu' intens..

De mens is zoekende naar gezelligheid binnen de horeca... dat is een feit. Bedrijft men een goede keuken dan is dat een extra, maar geen garantie. Ik denk veel na binnen mijn bescheiden 'kotje' over het 'latere' en mijn gesprekspartner over dit onderwerp is mijn broer. 


Wij zijn hele rijke mensen, net als u.... maar ooit zullen we afscheid moeten nemen van deze te drukke en ingerichte maatschappij. Echter de jaren dat we nog volop arbeid kunnen doen moet in het verlengde staan van onze levensfilosofie... genieten... echter we zijn nog 'jong' en kunnen veel, net als u, maar toch zullen we nog even...

Mocht het ooit zover komen... dan wil ik van die 'verkeerde' tapijten op de vloer en van die achterhaalde kleedjes op tafel. Wil ik verkeerd servies op tafel met van die bloemetjes, die elk gerecht visueel slecht zullen belichten. De bediening zal zijn van het 'nu' gewoon zoals de mens is, maar heel gastvrij, behept, en vrolijk moeten zijn... 

Ik heb het idee dat de mens smacht naar vroeger... er is veel vraag naar het oude... de vinyl platen, 'kneuterigheid', gezelligheid'.... etc. 
Een klein bedrijfje zonder opsmuk... zonder iets van deze tijd.... maar met een eerlijk en goed bordje eten, een lekker drankje, waar in december zwarte piet  de gerechten serveert, en waar we niet meer meedoen aan alle onzin binnen het 'nu' wat alleen maar zinloze energie kost..... gewoon gezellig even genieten... en natuurlijk betaalbaar...
'k zal eens vragen aan bureau de Wit.... of dit nog haalbaar is...  binnen dit kleine 'door absurde 'regeltjes' geregeerde horeca-landje.... 

Gek is dat... vroeger haalde ik persoonlijk de 'wedstrijdserviezen' voor mijn kookwedstrijden uit Metlag, daar waar de fabrieken stonden van Villeroy... niets mis mee... de generatie van nu moet ook zo haar ding doen... maar dat maakt mij nu minder uit... het gaat mij alleen maar om hetgeen er ter bord komt.... het bordje moet proper zijn.... maar mag van mij ook bij de Ikea of de Action vandaan komen.... het gaat om wat erop ligt.... maar vooral om de ambiance en de bediening..... 
Morgen bel ik mijn broer weer even en keuvelen we rustig verder... want zo zijn wij... rustig..
maar altijd bezig...





Of we gaan dan voor boerenbont.... #geweldig....
maar weet we zijn nu happy met wat we doen....maar keuvelen houd je scherp....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten