woensdag 12 november 2014

'k kom er niet uit.... #Berlinerbollen

Twee jaar geleden heb ik eens geprobeerd om een oliebol te bakken binnen ons privé.
Normaliter had ik hier geen tijd voor, maar toen gelukkig even wel, 'k had een receptje van Internet gehaald en heb dit aangepast naar eigen behoeven. de vakjury (gezin) werd blij van de bollen en zij aten hier smakelijk van...... kreeg ook een goed cijfer...



Resultaat kun je alleen verkrijgen door middel van de praktijk... dus ben ik alweer aan het oefenen.... want de tijd nadert.... mijn eerste baksel werd alszijnde 'goed' bestemeld, maar ik moet uitkijken met mijn 'citroengebruik'.... ach ja... 'k heb nog even tijd om te oefenen...




Echter.... ' k heb nog een zwak en dat zijn die gesuikerde met 'crème anglaise & ananas' gevulde gevulde Berliner bollen. Die zou ik graag willen kunnen maken.... echter, ik zie geen duidelijke recepturen op Internet....

Bestaat er iemand die weet van deze 'lekkernij'... de crème is geen probleem en de ananas ook niet..... maar wat voor beslag wordt er gebruikt.... Ik zal u eeuwig dankbaar zijn....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten