woensdag 14 mei 2014

Geslaagd.... en gezakt...

Gisteren en vandaag.... zijn dagen van vreugde en verdriet... de één slaagt, een ander zakt.... en dat is het leven, maar niet getreurd.... er is een herkansing...


Ikzelf ben twee maal gezakt voor mijn motorexamen... terwijl ik dacht dat ik kon motorrijden als de beste.... de motor was mijn vriend... en had het vehikel volkomen onder controle, dacht ik, maar dat was niet waar... maar ik wilde kunnen motorrijden, dus heb ik mij beter voorbereid en toen ging het wel... of dit aan de 'lesgevende' lag.... of aan het parcours... dat maakt niet uit...Ik wilde en heb gezocht naar de beste voorbereiding.... en toen ging het wel.

Denken dat alles zomaar gaat... is voor domoren, de individu moet zich voorbereiden en controle hebben over 'wat er ook getoetst gaat worden'.... soms is de weg geplaveid... maar soms ook niet en dan moet je verder kijken.... dan je neus lang is....

Slagen is mooi.... maar zakken moet je nimmer negatief beschouwen... neem de herkansing en ga ervoor... maar verdiep je in de materie....en leer van je fouten... dat doe ik nu nog.... leermomenten....'slagen is altijd mooi', en zakken iets minder mooi.... denk na over de herkansing... en slaag dan...maar steek er wel energie in en laat dat ook zien....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten