zaterdag 21 september 2013

Het wordt herfstig.... en dan begint het bloed te stromen

 De tijd is aangebroken dat de kachel met enige regelmaat weer wordt aangewakkerd en dat geeft een bepaald gevoel, dan begint mijn bloed te stromen, want opnieuw komt er een ander seizoen aan.... en dat is tevens een seizoen dat nog wel eens een probleempje oplevert binnen de keuken... want de producten die zich nu aandienen laten zich moeilijk verwerken tot een 'plaatje' op het servies.....


Ik kan haast niet wachten om de eerste duivenbouillon op te zetten..... de méést geurige bouillon die ik ken en die alleen wat port en selderij behoeft.....


Ik geil op mooie fazanten uit de oven, die we verdrinken in een moeras vaan Riesling, zuurkool en het spek van slagerij Lantinga.... alleen al voor de zuurkool ben ik bereid een 'moord' te plegen...


Een authentieke hazenpeper.... met van die zure uitjes, ontbijtkoek en iets pure chocolade.... ik heb er zin in...



 En dit alles geserveerd met gewoon puree, een lekkere Gieser wildeman en rode kool.... eigenlijk eenvoudig.... zul je denken.... maar voor velen niet....


Van deze gerechten kun je geen plaatje maken op het bord.... want dit is bourgondisch.... maar weet u.... ik vindt 'plaatjes' leuk.... maar ben toch meer van het bourgondische...en hoe we dit gaan serveren in Belterwiede.... maakt mij niet uit....en de liefhebber waarschijnlijk ook niet....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten