maandag 2 september 2013

Achter de schermen.... net iets meer dan anders...

Ik blog natuurlijk te veel over Wanneperveen... en over het café restaurant.... waar we een 'opstartfase' mee maken die wel heel goed uitpakt.... Ik heb u wat foto's laten zien van het terras, het 'restaurant' en de toog.... die behoord bij het dorp.... tijden geleden had een café een heel sociale functie binnen een dorp en ik krijg het gevoel dat dat dit opnieuw gaat gebeuren.... en zo hoort het ook.... 'je moet toch even kunnen aanschuiven na een dag arbeid'.... voor een pintje.... of iets anders...



Maar ik wil u de 'achterkant' ook niet onthouden.... een klein maar nu 'proper' keukentje waar het 'behelpen' is wat leid tot aardse creativiteit.... een kacheltje van het soort wat ik nog nooit gezien had... maar er stroomt gas door de buizen... en we weten allemaal dat je op gas kunt koken... geen gekoelde werkbanken binnen het keukentje... maar op een drafje naar de hele ruime koeling.... en het servies, dat staan op de brug.... nu nog niet verwarmd.... en dat kan nu nog.... Het mag misschien gek zijn, misschien wel raar.... maar hiervan kan ik intens genieten... want we draaien gewoon en alles gaat goed mee..... we sparren veel.... over te gebruiken materiaal en.... effectiviteit.... en dat gaat zeker goed komen...


Rechts op de foto.... ziet u mijn 'linkerhand'... en dat is een echte Rational oven....maar nog belangrijker... voor mij en mijn rechterhand Dimitri is het whiteboard links van de Rational.... daar wordt gecommuniceerd en beklonken.  iedereen zit vol met ideeën en via een eenvoudig board kunnen we daar gelijk op inhaken... en dit ook laten gebeuren..... zodat de 'hoofden' leeg en helder blijven.....





We kunnen gecontroleerd zo'n honderd gasten voorzien van een 'lekkere maaltijd'.... maar zoals u weet.... in oktober gaat de schop erin en dan als het klaar is gaan we voor het 'echte'.. we brainstormen over capaciteit, efficentie en ambacht.... Een pannetje jus de veau is een 'must' binnen een keuken evenals andere kwaliteiten.... en daar 'sparren' we over.... kreeg overigens nog een presentje van mijn (inmiddels) goede vriend Dimitri..... en dat zijn wij Hollanders niet gewoon.....



Mocht ik ooit bij u aan tafel komen.... dan hangt mijn schort iets door, dat komt door het flacon Wodka, de 'reumertjes' en de 'sigaretten-opbergdoos'.... en weet u wat.... dan nemen we er gelijk ééntje.... en steken er één op..... misschien straks wel binnen de 'Herenkamer'..... of binnen de 'kerker'..... ik verklap niets.... dat weet u....
Dimitri bedankt.... voor de Russische gift.... maar ook vooral de hoe genaamde  'hulpen'... vooral ook Mark die breed inzetbaar is gebleken....een bedrijf heeft zulke mensen nodig... mensen met passie maar met net iets meer......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten