vrijdag 24 augustus 2012

Wat is arrogantie.... ;-)

Vandaag kwam er een 'accountmanager' langs zonder afspraak... hé Harry er staat hier iemand en die wil je graag even spreken informeerde een collega..... maar helaas had ik geen tijd voor deze 'spontane' bezoeker..... en wat wat zegt mijn Jol (vanavond)..... dan ben je arrogant.... als je geen tijd hebt om even te gaan zitten......



Punt a.... ik ben niet arrogant.... maar ik heb wel geleerd om alle afspraken die betrekking hebben op het bedrijf vast te zetten in de vorm van een 'afspraak op kalender'.... tevens moet die afspraak 'interessant zijn en iets kunnen opleveren. Wie ben ik om even een uurtje bij te 'lullen' met een account manager.... terwijl ik in dienst ben.... en op wat voor tijdstip... en waar gaan we dan over 'lullen'... over een proefpakket.... over de afname....


Het lijkt mij normaal om een afspraak te maken.... zodat deze geschied op het juiste tijdstip.. zodat er ook beslissingbevoegen bij aan kunnen schuiven... zodat er voorbereiding kan geschieden... 


Natuurlijk sta je iedereen te woord..... maar je gaat er niet bij zitten.... want 'zitten'....doe je in de pauzes en of bij een 'belangrijke afspraak' die telefonisch' is beslecht en die 'iets kan opleveren voor het bedrijf'...... of je moet jezelf belangrijk vinden... of belangrijk willen worden gevonden.... dan ga je zitten.... maar enkel en alleen in de pauze...... maar nimmer binnen een dienst.... Ik heb alle tijd... maar ben wel principieel... net zoals iedereen.... dus mocht u gewoon even willen 'koetjes en kalfjes' dan kan dat binnen onze vestiging tussen 16.00 en 17.00 uur.... dan hebben de chefs tijd..... ;-)..... maar doe eerst wel even een belletje.... dan kan er extra opgedekt worden.... en maakt u tevens kennis met alle chefs.... bij van der Valk Wolvega.... en natuurlijk moet het verkooppraatje relevant zijn... puur zakelijk... en misschien wordt u dan wel doorverwezen naar 'Voorschoten'.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten