dinsdag 22 april 2014

Toevalligheden.... #OLTSTOUTENBURGHT

Ooit heeft een kasteelheer mij en mijn broeder gevraagd om een 'Koningsmaal' te koken binnen een kasteel en omdat we deze kasteelheer graag mogen zeiden we gelijk... doen we.. Het kasteel is nog steeds in aanbouw binnen het dorpje Blesdijke en de kasteelheer kennen we onder de naam Gregorius. Gregorius bouwt het kasteel zelf binnen zijn 'achtertuin'.... een echt kasteel... 



De vraag om te komen koken met mijn broer.... tijdens de 'tot totstandkoming' ligt opgeslagen binnen mijn cellen maar zal nog jaren duren.... maar dat geeft ons lucht. 

Door een kokereitje binnen het dorp Oldemarkt tijdens een lokaal beursje  binnen een bloemenzaak, kom ik een oude bekende tegen van vele jaren geleden, een dochter van een kennis van mijn vader uit de 'onderwijswereld'..... zij blijkt een feestje te geven binnen OLT STOUTENBURGHT. Een kasteelfeestje.... gewoon lekker bourgondisch...grove patés, het mooiste brood, misschien varkens aan het spit.... bellen met bier.....kippendijen...... gewoon lekker.... zij wilde even sparren over de hoeveelheden en waar alles te verkrijgen is... 
Ineens heb ik Gregorius weer in beeld, kom ik in aanraking met iemand die ik misschien wel dertig jaar niet meer heb gezien en zit ik vanavond even bij 'onze' Chinees' om even wat lekkers te halen en schud ik ineens de hand van de broer van de dame die het feestje organiseert.

Toch is het leuk om zo ineens oude bekenden tegen te komen.... hun verhaal aan te horen en je eigen verhaal te vertellen..... en dan begint de leeftijd te tellen.... maar leeftijd is nimmer belangrijk.... het gaat alleen maar om de gesteldheid van geest en lichaam.... meer dan gezondheid is eigenlijk niet nodig...... de rest is bijzaak.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten