dinsdag 10 december 2013

Belofte maakt schuld....

Vandaag heb ik enige beloftes binnen het gezin kunnen waarmaken... zo heb ik voor Jol een 'uniek' vormgegeven kerstboompje gezaagd wat zij verder zal decoreren en ben ik bezig om een belofte aan mijn jongens waar te maken.


Als kok heb je recepten die werken, die zijn uitgeprobeerd en waar over wordt gesproken. Nu heb ik ook zo'n recept voor oudejaarsnacht en daar zijn mijn jongens dol op. Een eenvoudig recept en afgelopen week heb ik het hoofdbestanddeel mogen ontvangen. Keurig in een doosje en mooi verpakt in twee groene zakjes. Het recept voor dit gerecht is niet om te nuttigen maar heeft in de ogen van mijn zoons enige meerwaarde aan het gevoel zo aan het einde van het oude jaar.


Het hoofdbestandsdeel is 'kalkammonsalpeter', gelukkig nog te verkrijgen in Utrecht en verder een beetje water, een paar papierrollen, wat folie en wat tape...en natuurlijk wat ''sterretjes'.... we gaan namelijk 'roken'.... wat de ingrediĆ«nten zijn weet u nu.... maar de bereiding is geheim... die mag ik niet verklappen van m'n zoons... dit is een geheime oudejaarstraditie waar gelukkig niemand van af weet.... .... denk ik dan..een 'rookbommetje'.. ;-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten