dinsdag 22 september 2015

We laten anderen toch niet bepalen...

Soms heb ik eens wel het gevoel dat ondernemers zich laten leiden door recensiesites en dat kan ik niet begrijpen, omdat iedereen hier 'anoniem' gif kan spuwen. Iedere 'foute buurman- en of vrouw kan een horecagelegenheid 'verarmen' met kritieken.  Er zijn talloze sites die alles publiceren wat de mens haar aangeeft. 


Ikzelf vindt recensiesites voor hun die graag willen schrijven binnen een anonimiteit.  't zullen vaak schizofrenen zijn die niet direct willen reageren... maar zo gauw het gaat 'donkeren' begeven zij zich op Internet. Dan durven mensen hun 'ongenoegen' te delen met de hele wereld.... niemand kent hun, alleen onder de 'pseudo-naam'. 

Mensen, gasten... boze 'buurmannen'.... geïrriteerde buurvrouwen kunnen van alles op deze sites zetten en dan beginnen ondernemers te zweten. 
Maar waarom zweten als de zaken goed gaan, denk eens na, de volwassen gast kan kritiek geven, maar dat hoort u gelijk, de volwassen gast kan u verhemelen, maar dat hoort u ook gelijk. Reacties hoe dan ook via Internet moet u 'relativeren' en dat anderen dat dan lezen, dat moet u niet boeien.... als het bedrijf maar vol zit...

Ik lees nooit recensies, ik vraag altijd persoonlijk hoe de ervaring was, aan mensen die het establishment bezocht hebben.

Ik denk dat de mens die iets mist bij zichzelf, recensies anoniem typt, de normale gast heeft geen behoefte aan extra aandacht...
Eigenlijk is het zielig.... al die recensies, zowel positief als negatief... 't zijn alleen maar mensen die om aandacht vragen... 

Geen enkele recensie-site interesseert mij.. en zal me ook nooit interesseren, voer voor de etalage-mensen en die zijn anders dan u en ik  !!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten