maandag 24 februari 2014

Een goed weekend.... #iedereengelukkig

Beide bedrijven hebben een aangenaam weekend gedraaid.... veel a la carte en een paar feestjes. langzaam weten de mensen ons te vinden en kunnen we ons 'ding' doen.. maar toch wordt ik weleens 'treurig'... door menselijk gedrag'.... nu is een stoornis binnen menselijk gedrag niets nieuws, maar ik kan daaraan moeilijk wennen....


Vroeger hoorde je de raarste verhalen over restaurant De Kersentuin, daar waar de 'bekenden der Nederland' kwamen tafelen.... chaos, er werd gegooid met producten, grof gesproken en meer van zulks... nu kan ik mij daar iets bij voorstellen (als het ingetogen is), en er toch enigszins respect is aangaande bedrijf en mensen..... maar dat was toen.... 



Heden ten dage.... bestaat dit 'fenomeen' nog steeds... mensen, gasten die 'denken' dat alles maar kan, vreemd, want ik kan dit niet plaatsen... blijkbaar bestaat er een 'infantiele groep' van mensen, die hun verwachting patroon des levens niet heeft waargemaakt en dit komt tot uiting door 'kinderlijk' gedrag, wat waarschijnlijk in hun ogen 'af te kopen is'... met een paar eurootjes.

Ik kan niet begrijpen dat er nu nog 'gasten' bestaan die binnen een horecabedrijf hun 'persoonlijke en bedrijfsmatige' tekortkomingen komen 'verdrinken' en dan als een stel, zielige ongeprojecteerde, infantiele, gedrag gestoorde gasten 'tekeer gaan' .... terwijl zij ooit vroeger iets betekenden... en dat is waarschijnlijk de clou, vroeger betekenden zij iets... maar nu stellen ze niets meer voor en dat valt waarschijnlijk moeilijk te accepteren... losers met een eigen failliet bedrijfje of een goedlopend bedrijf een kapot huwelijk... het stelt allemaal niets meer voor... zielige mensjes...

Enfin, de bevriende uitbater... heeft zijn zegje gedaan... ik was onder de indruk.... maar ik kan het niet geloven dat zulks nog bestaat... en ik hoop dat we dit op een afstandje kunnen houden, want voor zulk 'onnozel uitschot' zal ik nimmer een pan opzetten.... ik kook alleen voor echte gasten.... niet voor 'hun die er niet meer toe doen'... ik kan en wil dit niet geloven... maar het was echt, vertrouwde de uitbater.... mij toe.....  wat een armoede heerst er nog...'onder hun die zichzelf zelf rijk... berijken... Jezus wat een armoedzaaiers..


label: persoonlijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten