woensdag 22 januari 2014

Mijn archief.... wat een rommeltje.. #SVH

Vandaag had ik een zware dag, want ik had geen identiteit meer binnen de svh archieven. Normaliter heb je geen tastbaar bewijs nodig van hetgeen ooit eens behaald is, maar dat had ik nu wel...ik ben gewoon een kok met een papiertje als bewijs en dat vond ik nimmer spannend, totdat er een keer gevraagd wordt om dat papiertje, enfin even zoeken binnen mijn persoonlijk 'thuiselijk' archief.... en dat archief beslaat enkele ruimten, ik ben een sloddervos, de tegenpool van Jolanda... die hier geen energie aan wilde spenderen...


Ik heb niets met opleidingen en opleiders... alleen als de opleiders en de opleiding een passie kunnen delen, dus ben ik ook niet erg 'archivarisch' aangaande het bewaren van behaalde diploma's en meer van dat. Vandaag was een leermoment, de svh was (door telefoniste) aardig maar tenenkrommend.... mijn naam kwam niet voor binnen  hun archief..... en dat bevreemd mij... maar ik heb mijn lesje geleerd..... gelukkig heb ik de diploma's teruggevonden...

En zal ik mij schikken naar de de huiselijke archivatie binnen ons huis, ik zal in de leer gaan bij mijn vrouw, die altijd alles kan terugvinden. Ook zal ik mijn standpunt aangaande diploma's gaan bijstellen,  alles van voor 1998 moet ter kluis en over de rest wil ik niet oordelen.... want wat is tegenwoordig een diploma nog waard.... geen idee, maar als je ooit een diploma haalt.. bewaar deze dan wel op een afgesproken plek.... dat voorkomt onnodige verspilling van energie..... 

ps.  #SVH raar, ik heb mijn diploma, ben leermeester en examinator....en ik kom niet voor in uw archief.... of bent u soms net als mij..... diploma's stellen niets voor.... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten