dinsdag 26 november 2013

Vandaag staan te 'piemelen'....

Ben blij dat ik binnen Nederland woon... want ik weet door alle regelgeving niet of ik mag kruien met een kruiwagen vol beton. Hierdoor wil je geen risico nemen vandaar dat ik heb staan te 'piemelen' zoals dit wordt genoemd in het vakjargon... der bouwers... met trillende flexibele staaf maak je het net gestorte en geharkte beton 'glad'.... 


Omdat 'piemelen' mij eigenlijk tegenstaat binnen mijn eigen keuken vakjargon heb ik toch eens gekeken binnen de aangrenzende landen en daar mag je blijkbaar gewoon kruien zonder rijbewijs.....


Heb je een bewijs nodig om te mogen kruien binnen ons land..... 'k weet het niet, hoorde van een gast binnen Belterwiede... die verplicht moest kruien.... maar dit niet kon doen.... het werd niet genoemd op zijn rijbewijs..... vandaar dat ik vandaag gewoon heb lopen piemelen.... maar gelukkig was dat wel echt nodig..... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten