vrijdag 22 juni 2018

Omgaan met allergieën binnen de horeca

Even een korte blog, want ik ben klaar met de gasten die horeca establishmenten bezoeken enkel op zoek naar eigen persoonlijk vertier wat betreft allergieën en vegetarisme.

Iedere mens met een echte allergie is behoedzaam als men de horeca bezoekt, men zal er alles aan doen om het establishment te verwittigen met wat wel en niet kan.

Keukens gaan hiermee aan de slag en zullen er alles aan doen om het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.  Dat heet gastvrijheid...... maar wat ik de laatste tijd meemaak, daar lusten de honden geen brood van...

Ik kan persoonlijk goed relativeren, maar de grens is bereikt,  want het raakt nu ook de mensen die daadwerkelijk echt een allergie hebben of vegetarisch zijn.

De mens, gast met echt een allergie zal altijd tijdens de reservering dit noemen, de gast die op uitnodiging ter gast is, zal gelijk de keuken inlichten.

Welnu, de rest die maar wat roept betreft allergieën, zonder verklaring, noem ik vanaf nu infantiel en niet toedoende, volks, ik ga er niet meer serieus mee om, wel wil ik graag dat er minimaal 50 euro per persoon wordt gerekend, als de allergie niet aangegeven was bij de reservering.

Ik wil enkel de mensen beschermen die echt allergisch zijn voor producten, maar ik ga er vanuit dat deze mensen hier serieus mee omgaan en ons van te voren informeren.

En voor rest, onze keuken in Paasloo is glutenvrij, lactosevrij, koemelkvrij, notenvrij, pindavrij en volkomen vegetarisch, voor mensen die het niet aangegeven hebben, wel rekenen wij 50 euro extra als er speciaal gekookt moet worden.

Mensen met echt een allergie zijn van harte welkom, maar geven dit ook aan bij de reservering,

Ik ben er helemaal klaar mee, met al die narcisten die vragen om aandacht via allergieën.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten