dinsdag 31 mei 2016

Wie past deze muts nog...

Wat een gedonder mensen, vele restaurant zitten nog steeds met hun handen in het haar, er is geen kok meer te krijgen wordt er gezegd....



Raar is het dan dat ook de Aziatische restaurants, die gebruik moeten maken van de Nederlandse markt zich zorgen gaan maken, binnen hun restaurants is er ook een gemis en zij mogen geen externen aannemen, Nederlandse koks moeten omgeschoold worden... wat een lachertje... want de Aziatische restaurants hebben hun eigen cultuur en werkwijzen en die zijn totaal anders gefundamenteerd dan de Nederlandse restaurants..binnen ons land is er al een tekort aan koks.... dus wie moet er omgeschoold worden...

Zo ook binnen de ict branche.... er zijn, heb ik gelezen duizenden vacatures die ingevuld moeten worden, maar er zijn geen mensen te krijgen, dus is er een focus op het buitenland.

Ik weet dat er nog wel koks zijn, maar er is volgens mij mij iets anders aan de hand.... vele horecabedrijven zijn niet meer van deze tijd en hebben geen oog gehad voor de jonge generatie van nu en dat is een heel andere dan die van ons.....en van die voor ons....

Restaurants moeten binnen hun personeelsbeleid gaan hervormen... alles moet flexibeler en werkdagen zoals vroeger zijn niet meer.... ik vind dit razend interessant... u toch ook...

Er moet een gedegen structuur zijn, doelstellingen moeten inzichtelijk zijn en medewerkers moeten goed geïnformeerd zijn aangaande hun taken binnen de bedrijfsstructuur en hiervan mag niet afgeweken worden, eigenlijk is het simpel op te lossen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten