maandag 29 februari 2016

Waar doe ik mijn boodschappen en waar ga ik uit eten

Waar doen mensen hun boodschappen en waarom daar, vraag ik mij weleens af. De Albert Hein, de Jumbo, de Lidl, etc. Staat de Albert Hein voor alleen maar kwaliteit, komt de Jumbo daarna en dan de Lidl. Een paar jaar geleden zal dit plaatje misschien wezenlijk zijn geweest, maar tegenwoordig is dit niet meer. De Jumbo is een allemansvriend, altijd druk en dus volle parkeerplaatsen, maar de Lidl blijft nog steeds boeien, hun parkeerplaatsen waren vaak al vol, maar er moet ruimte bij, de Albert Hein doet haar ding.

Waarom gaan mensen naar bepaalde supers, blijf ik mij afvragen, gaan ze voor kwaliteiten, gaan ze voor goedkoop, of kijken ze welke super het drukst is. Hier binnen Wolvega denk ik, Jumbo, Lidl en dan Albert Hein.

Vraag ik mij opnieuw af, waar gaan deze mensen heen als ze uit eten gaan, waar kiezen ze dan voor. Gaan ze voor kwaliteit, voor drukke bedrijven of kijken ze enkel naar de prijs of gaan ze voor de faciliteiten.

Vaak gaat de mens voor gevoel, voor gezien willen worden en ook daar maken bedrijven dankbaar gebruik van. Ik wil graag gezien worden binnen.... maar toch merk je de laatste jaren dat dit minder wordt, status quo, en libido worden minder belangrijk mits er een verklaring voor is.
De Lidl heeft al jaren de beste groenten aangaande de supers en dat zegt veel, maar toch is soms nog wantrouwen.

Wat betreft de horeca vind ik het een interessant om onze collega's in de gaten te houden, niet om beter te willen zijn, maar gewoon om op de hoogte te blijven en dat zijn er velen, veel geijkte horeca, veel eetcafés, een paar sterrenhuizen en een paar met een bib. 

Zelf ben ik al een tijdje bezig binnen de horeca van een paar vakantie-parken met meer dan interessante horeca-aangelegenheden, waarvan de horeca binnen park De Weerribben in Paasloo druk is geworden. Raar is dat niet, want de mixed-emotion tussen exploitatie en keuken klopte, de parkgasten kregen een verse keuken en dat werkte. Echter, de bezoekers aantallen vanuit de streek nemen ook alsmaar toe, zowaar wij breder moeten gaan worden aangaande aanbod van de a la carte. 

Nu de keuken een stabiel fundament heeft verkregen... kunnen we gaan gaan bouwen betreffende een keuken die verrassend zal kunnen zijn en dat moet ook, we kunnen binnenkort naast alle andere u ook culinair verwennen, met de mooiste wijnen van Sjoerd IJzerman ik beloof u we zullen niets raars doen binnen de Stellingswerven maar we gaan wel iets doen voor al die lekkerbekken in de buurt met mooie wijnen, maar altijd toegankelijk voor iedereen en met veel speelruimte voor kinderen en zowaar met een zwembad.

De horeca-exploitatie heeft er zin in, de koks, de bediening, mijn broer & ik ook... #altijdmetreëlepassie :-))




Geen opmerkingen:

Een reactie posten