maandag 14 december 2015

#Overpeinzingen #2016 #Horeca

In de schijnwerpers staan is natuurlijk leuk... doet je als mens zijnde goed... maar belicht binnen 2016 ook eens de andere kant... De horeca is gestoeld op unieken.... want we willen allemaal een volle toko... of belangrijk zijn hoor je dan eens wel om je heen... en dat is natuurlijk ook zo.... maar hoe gebeurd dit vaak en gaat dit ten koste van alles....




Vaak hoor je de mooiste verhalen van chefs, zowel binnen het hoogste segment en een trede minder dat alles rozengeur en maneschijn is maar dan denk ik wat een gelul in de ruimte... belangstelling is mooi maar gaat te koste van iets... het huiselijke vadertje en moedertje spelen is een 'ver van mijn bed show' als je binnen de horeca werkt.... dus...



Het einde van dit jaar zit eraan te komen.... gezellig om de kerstboom.... later wat vuurwerk maar denk eens na mensen... geen bevlogen vakman en of vrouw kan zonder een dame of heer die de zaken binnenshuis regelt. 

Persoonlijk kan ik als een bezeten malloot al de dingen doen die ik wil doen.... maar vraag mij niet naar de boekhouding ter huize.... 
Die wordt geheel geregeld door mijn eega.... de opvoeding van de kinderen.... alle afspraken.... dat is zo gegroeid want ik was en ben niet veel thuis.... 
En dan vraag ik mij weleens af... wie is er belangrijk.... 
Ik denk de partner die achter het horecadier staat, maar waarover je nooit leest in de bladen, maar laten we binnen 2016 eens gaan kijken wat ons mooie vak inhoud binnen de thuis-situaties....

Een kijkje achter de schermen... gewoon echt, gewoon puur.... 
Bezeten zijn van koken is grappig.... maar hoe gaan de partners daar mee om...

'k denk dat we er vele vakgenoten een genoegen meedoen... 'de belangrijke rol blijft' maar de belangrijkste rol wordt belicht....

Neem van mij aan.... die zien niet velen, ... maar ik wel Jol.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten