maandag 7 december 2015

Maatstaven & beoordelingen..

Werd ik even op de vingers getikt door Jol over mijn vorig blog, hoe kon ik een mening hebben over de Michelin terwijl ik nog nooit een ster heb gekookt. Tegenwoordig mag je toch een mening hebben... en ik ben altijd benieuwd naar het tot stand komen van beoordelingen... op welk gebied dan ook, helemaal op gebieden waar maatstaven, kaders fictief zijn en waar persoonlijk beoordeeld wordt. Reële beoordelingen kunnen plaatsvinden als er een lijst wordt afgevinkt met goed of fout, de rest heeft te maken met persoonlijke interpretatie en daar heb ik totaal geen geloof meer in.

Welke supermarkt is de beste van Wolvega..... (als voorbeeld)


Er zijn er vijf, Albert Hein, Jumbo, Poeisz,  Aldi,  Lidl, waar kun je het best je boodschappen doen... 
Wat willen wij dan, brede looppaden, gelikte ambiance, enkel A merken, schone toiletten, snelle service, snelle kassaverwerking, ruime parkeergelegenheid.

Persoonlijk ging ik voor Dirk,... maar Dirk is er niet meer, de Albert Hein heeft de meest gelikte ambiance..... de Jumbo heeft haar looppaden te smal (hoor ik vaak) de Lidl is heel druk.... de Aldi heeft weinig te doen...de Poeisz zit in het pand van Dirk, heel ruim, maar niet echt druk.
Als je naar de parkeerplaatsen kijkt dan hebben de Jumbo en de Lidl het druk, hier koopt iedereen... maar ja welke van de vijf is de nummer één.....

'k kan hier wel zeggen de Albert Hein....maar als de Jumbo dezelfde kwaliteiten aanbied dan neem ik de looppaden voor lief... en zou ik kiezen voor de Jumbo, echter de Lidl gaat ook steeds verder aangaande kwaliteiten... 
Ben ik nu eerlijk, nee natuurlijk niet, velen gaan naar de Albert Hein (een heel goede super) om gezien te worden en dat heeft een parallel met de horeca...

Het pakje suikerklontjes halen ze bij de Albert Hein en de overvolle karren worden gehaald bij de Lidl.... en wie is er dan nummer één...

Dat blijf je je afvragen....

.... het gaat mij alleen maar om rokende schoorstenen van bedrijven en en om een juiste werkomgeving waar een ieder het naar z'n zin heeft en dit ook uitstraalt...
De rest laat mij koud.... maar ja, wie ben ik....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten