maandag 1 juni 2015

We zijn er weer....

't is even geleden mensen, maar daar is een reden voor, de mens stelt vaak prioriteiten aangaande komende activiteiten en dat heb ik als mens zijnde ook gedaan.... de laatste weken. 

Het waren en zijn 'spetterende weken' daar binnen het gehucht Paasloo, vele mensen vanuit het Park De Weerribben en de omgeving weten ons te vinden en daarmee hebben we het druk.... héél druk.... zeer positief voor zowel het bedrijf als wel voor de medewerkers.
Het seizoen is nog niet eens begonnen... maar we draaien volle bak.... en dan echt volle bak... de live-cooking, blijkt een trekpleister binnen ons gebeuren.... gewoon a la carte vanaf de 'platen' met ouderwetse smaken.... mooi...

'k zelf ben ietwat 'schizofreen' geworden... het ene moment ben ik een beoefenaar van één van de mooiste beroepen die je kunt bedenken, het andere moment 'buitenschilder', dan weer 'timmerman', dan 'stukadoor', dan ' voorbereidend elektricien', dan 'amateur-architect' , dan 'vader' en ga zo maar door....

We zijn ons huisje aan het renoveren.... en de planning hiervan hebben we vorig jaar gedaan, we zouden beginnen in de maand mei, als de temperaturen wat aangenamer zouden zijn en dat we optimaal gebruik konden maken van de buitenkeuken....

Enfin... restaurant Het Binnenhof heeft het nog nooit zo druk gehad binnen de maand mei en dan weet u waar mijn verantwoordelijkheid ligt, dus de renovatie gaat nu, voor de diensten en na de diensten.... waarbij ik de 'deadline' van 'derden' respecteer. 
Ach de mens kan ook 's nachts werken, kijk maar eens naar een bakker...

Toch kunnen we als mens alles plannen, we moeten rekening houden met externe factoren, zo moest binnen onze keuken de hele vloer eruit.... zo ook binnen de hal voor de uitbreiding van het aantal elektra-groepen... (geen rekening mee gehouden)....
De vloeren werkten tegen.... oud Amerikaans grenen, genageld met vierkante spijkers... alleen met veel moeite... vervangers voor dit vloerhout zijn er niet aangaande de diktes...

U hoort mij niet klagen want ik ben altijd positief... alleen, ik had geen puf meer om des avonds nog een blogje te bouwen....

Het Binnenhof groeit en groeit..... buiten haar jasje.... en dat is mooi.... want dat geeft stof om over na te denken.... en nadenken is één der belangrijkste factoren der mensheid.... nadenken en dan doen...'we zijn er weer'....

Verder houdt Jol zich goed staande, ze heeft het koken van de dagelijkse pot op een barbecue zich geheel eigen gemaakt.... de gekookte aardappel, de dagelijkse groente, mijn spaghetti.... alles wordt op de barbecue bereid.... sjappoo...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten