vrijdag 17 april 2015

Kan de mens de wetgeving controleren....

Kan de mens de wetgeving controleren zodat mensjes binnen het gareel lopen... 'k vraag mij dit wel eens af... ik neem zelf vaak examens af binnen de horeca... en heb diverse cursussen gehad aangaande zelf-reflectie... maar toch... hoe objectief ben ik binnen mijn leven... ben ik wel echt objectief... of ben ik mens...



Als je hierover nadenkt.... dan komen er steeds meer vragen... is een 'diender' , een onafhankelijk-rechter, een controleur van de nvwa, een rector, een examinator die beslist of iemand rij-vaardig is of niet... objectief...
Helaas mensen... reële objectiviteit bestaat niet... de mens is namelijk een dier wat zich omhoog kan likken, gevoelig is voor aaien, dominant kan zijn over hun die recessief zijn..

Er vanuit gaande dat objectiviteit niet een reële factor is binnen onze samenleving, kom ik tot de conclusie dat wetten niet te handhaven zijn en dat de mens tot dom is bestempeld. Er zijn wetten verzonnen, maar de controleurs blijken mensen...die mensen controleren...

Ik geloof niet meer in de controlerende mens... we zullen iets anders moeten verzinnen... zelfreflectie 'der controlerende' is een mooie term, maar is geen issue...

Ons Nederland is verworden tot een maatschappij, waarbij controleurs niet meer weten onder elkaar waarop zij moeten controleren.... en weet u dat is alleen maar menselijk, maar wel erg gevaarlijk.... de één doet het zo en de ander net anders...

Maar ach ja, dat het een rotzooitje is verworden deert niemand.. we meten met diverse maten en zijn mens...en dat dit allemaal iets meer kan gaan kosten... maak geen drol uit... 

De politie is een rommeltje, de politiek is een rommeltje, de banken zijn een rommeltje en zo ook de nvwa.... en daar hebben we mee te doen.

Het is en blijft mensenwerk wat de controlerende doet... en de één doet het zo en de ander heel anders..... de controlerende mens.... blijkt mens met al haar nukken en gedogen..... 

echte objectiviteit bestaat niet....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten