donderdag 9 april 2015

Hoe betrekkelijk is ons leven....

Vandaag deed ik een broodbestelling bij hem die ons voorziet van het Pandriks-brood uit Meppel. Jan Stapel heet de man en met Jan heb ik altijd een goede verstandhouding gehad, waarbij 'humor en wat zeuren' erbij hoorde. 

Volgens mij was het een week of twee geleden, dat Jan wat pijn had en ter dokter ging... na het doktersbezoek en de verwijzingen over de ontstane pijn is de eind conclusie gemaakt.

Deed vandaag gewoon mijn bestelling.... zoals altijd te laat aangaande de week, maar ik kreeg dit keer een berichtje terug wat niet over de geplaatste bestelling ging. Jan heeft zijn afnemers geïnformeerd over wat hem is overkomen en een 'plaatsvervanger' aangewezen.
'Ik heb iedereen geïnformeerd over mijn plaatsvervanger, want ik heb niet lang meer te leven' stond er in het bericht.



Vorige week hadden we het er nog over, alles draait door, het regent, maar ook de zon schijnt, over hoe je met zulke diagnoses omgaat en over het wachten op de uitslag....

Hoe betrekkelijk is alles.... na een verschrikkelijke diagnose.... wat is belangrijk...
Leef het leven, maar wees bewust van haar betrekkelijkheid...  denk ik dan....

Jan vergeet niet je 'inklapbare' steekwagen mee te nemen.... want anders kom ik deze ooit terug brengen... 'daar'... sterkte voor jou en voor de mensen om je heen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten