woensdag 17 december 2014

Een hot item...wat geef je, je medewerkers tijdens deze dagen...

Gisteren werd ik 'geapped' door de voorzitter van de PV ('k zit ineens ook binnen deze club) binnen onze bedrijven... met de vraag, doen we nog een 'kerstborrel'...  natuurlijk ben ik een domoor... want ik weet niet eens wat een kerstborrel inhoud... 'k weet het nu wel en die kunnen we het best doen op eerste kerstdag om een uur of elf... mits we een eerste goede kerstdag hebben gehad... maar zo hoort dat niet, hoor ik dan.... de borrel is normaliter voorafgaand aan de dagen... (weer iets geleerd)... denk ik dan... 



Een kerstborrel... een kerstpakket... 'k vind dat zo jaren negentig.... alsof medewerkers tijdens deze periode ineens een blijk van waardering moeten krijgen... de borrels zijn vaak 'ter eigen huis' om de kosten te drukken' en de pakketten zijn van dien aard.... dat meer dan de helft wordt weggegeven aan de buren... de pasteitjes, de paté, de koffiebonen, de pure chocolade... maak je daar je medewerkers blij mee... helaas, het antwoord is ja en nee...


De medewerkers verwachten iets binnen deze periode... maar ik zou het niet doen... ik zou iets doen binnen januari, een periode waarin de realiteit weer doordringt... maar nimmer binnenshuis en altijd functioneel voor de ontvangers.... 

Ga iets doen met elkaar binnen januari en met aanhang.... doe iets gezelligs... en dat kost vaak minder dan men denkt.... kerstpakketten zijn niet meer van deze tijd en de kerstborrel is nu geregeld.... eerste kerstdag..... na het werk... eenvoudig eigenlijk... ;-))

Kerstpakketten.... ik moet er niet aan denken... bedrijven denk eens 'out of the box'...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten