woensdag 7 november 2012

Met verbazing.... #Stockmansmolen ...#België

Met verbazing nam ik vandaag een artikel tot mij,  aangaande een kookwedstrijd binnen België
De wedstrijd gaat om de titel "Eerste kok van België"... en dan lijkt het mij al een hele 'eer' als je hier tussen 'mag' staan..... zo ook vond één van de vijf finalisten.... Yves Frans..... van restaurant Stockmansmolen te Zaventem......

 

Vol met goede 'moed' had Yves zich voorbereid op deze wedstrijd.... 'lees maar eens' .... en dat is mooi.... maar tevens ook heel spannend als je voor de eerste keer een a la minute wedstrijd gaat koken.... en ik weet waar ik over spreek.... ik heb er velen gekookt..... veel gewonnen en veel 'verloren'... echter, er zijn nooit 'verliezers' want elke bedrijf, elke vakman en of vakvrouw die een wedstrijd aangaat is..... al een 'winnaar'..... en mocht je dan een prijs meepakken dan is dat mooi meegenomen voor de deelnemers alsmede voor het bedrijf. Even relativeren..... het is mooi meegenomen als er prijzen gewonnen worden.... maar geen halszaak... niet winnen of 'falen' kost geen mensenlevens.....



Echter.... Yves Frans... was waarschijnlijk nog niet toe aan het a la minute koken van wedstrijden en dat heeft een staartje gekregen.....hij werd  'op staande voet ontslagen' en dan branden bij mij de stoppen door, bij het lezen van dit artikel....' lees maar eens' ...  Ik neem aan dat de familie Hoylaerts zichzelf niet al te serieus meer neemt na zo'n belachelijke beslissing....  een chef ontslaan omdat hij 'faalt' tijdens een kookwedstrijd.... maar ik denk dat hier meer speelt achter de schermen.... de eigenaar van Stockmansmolen is zelf waarschijnlijk wedstrijd-impotent geworden na het meedoen aan de Bocuse d ' Or .... en ja... dat is moeilijk te verwerken.....!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten