donderdag 22 november 2012

Ik sta vaak in #dubio

De horeca heeft mij veel gegeven en ik heb veel gegeven voor de horeca..... maar altijd met een drive vanuit ' de oorsprong'... trots zijn op hetgeen je serveert... dus wat je zelf maakt.... dit was en blijft mijn drive... aangaande de komende generatie.... maar soms sta ik in dubio...


Als ik een artikel lees in de Misset.... over de lastendruk.... dan heb ik daar mijn bedenkingen over.... al die nieuwe technieken kosten inderdaad 'handenarbeid'... maar deze zijn niet door te rekenen op het bord..... die tijd is gepasseerd.... je hebt koks nodig om het aantal couverts te kunnen voorzien van ...'de bestellingen' en de extra 'hocos pocus' op het bord doet er niet meer toe.. voor rekening van het bedrijf denk ik dan....


Wat is goed en wat is niet goed.... dat is aan de gast.... en daar moet je mee om kunnen gaan en daar zit het probleem.... vele gasten willen enkel even consumeren en zitten niet echt te wachten op alle geïmplementeerde  keuken  noviteiten.... tachtig procent wil gewoon kunnen 'eten' .... en dat kan tegenwoordig niet meer. En zo is het ook vergaan met de opleidingen... onze kinderen moeten maar gokken aangaande hun opleidingstrajecten....  ook hierdoor sta ik in dubio.... want .... hoe kan dit dan.... culinair opleidingscentrum Beverwijk .. terwijl reguliere opleidingscentra niet aan leerlingen kunnen komen en dat is interessant....

Ik wil even alles op een rijtje zetten.... zal het kerstmenu klaarmaken.... waaraan zo'n dertig personen willen aanschuiven.... binnen onze muren (privé)... zal het illegale vuurwerk controleren van mijn kinderen...en gaan genieten van oud en nieuw.....  en daarna zal ik niet meer in dubio staan..... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten