donderdag 5 juli 2012

Een motor als inspiratiebron...

Maandagochtend kwam ik erachter dat er nog een motor in de garage stond.... ik wist dat ik er ooit één had... maar heb er de afgelopen jaren eigenlijk nooit meer op gereden....


Dus accu bijvullen met gekookt water en gelijk aan de stroom zetten.... en dan... dan komen die oude gevoelens weer terug..dan moet chroom weer chroom worden.... en dat kost veel energie... als je dat niet bijhoudt.... enfin... accu er weer in en dan maar hopen op een goede start... en ja hoor... gelijk. En dan gewoon gaan... oudste zoon achterop en dan even lekker toeren.... al waren de eerste twintig kilometer vol met explosies vanuit het motorblok... benzine blijkt niet namelijk niet als wijn te zijn...oude benzine wordt niet beter na enige jaren.. maar de nieuwe toevoer vermengt zich dan met de oude en dan......is het gewoon genieten met zo'n pispot op je hoofd... en één der zonen achterop... gewoon rustig toeren...


Ik heb besloten de motor... te houden... te ontdoen van haar roestige rimpels.... en meer te gaan rijden.. en dat is net als het vissen.... die tijd komt ook weer... ik heb een vispas...maar zal altijd blijven vissen met levend aas in het najaar..... moet alleen nog even een andere kentekenplaat halen..... want het het rijden met een oude plaat mag geloof ik ook niet meer.... ons landje gaat nog eens ten onder aan regelgeving..... ;-)

1 opmerking:

  1. Een accu van de motor is niet zo snel kapot te krijgen. Heb er zelf ook een en tot op de dag van vandaag heet hij mij niet laten staan.

    BeantwoordenVerwijderen