maandag 29 maart 2010

De natuur komt langzaam opgang

Vandaag opnieuw richting Groningen naar het ziekenhuis.
Gaat iets beter met Ivan, maar de artsen zijn nog steeds bezig met de onderzoeken.
De veroorzaker van deze ellende is nog niet gevonden.
Onderweg zie je dat de natuur begint te ontluiken, normaliter krijg je hierdoor een bepaald gevoel, een 'buitengevoel', zin om de tuin in te duiken.
Dat gevoel heerst bij mij altijd sterk, het wordt namelijk tijd dat ik de kruidentuin in aanleg ga afmaken.
Deze kruidentuin is een 'tig' jarenplan, het idee was goed, een oud lijkende kruidentuin met veel 'oud metselwerk' op verschillende niveaus verbonden door gemetselde trappen.
Heb mij echter iets verkeken op de tijd die hierin gaat zitten, vorig jaar al wel enige beplanting toegepast met mooie en interessante kruiden maar de tuin is nog niet af.
Wel hebben we vorig jaar al kunnen genieten van deze mooie kruiden, tomaten met smaak, aardbeien, frambozen, etc.
Ik heb met mijn oudste zoon besloten om voor 2011, de tuin af te maken, dit besluit staat vast maar 'gelukkig niet op papier'.
De tuin bestaat uit opgemetselde kruidenbakken, vijvers op diverse niveaus, zitjes en looppaden.
Het tuinoppervlak zal zo'n 60 vierkante meter beslaan, eigenlijk maar een miniscuul deel van de totale 1000 vierkante meter.
Maar toch is dit deel van de tuin het meest bewerkelijke deel.
We moeten ook kruiden bijbestellen, velen hebben de winter niet overleeft.
Ondermeer een paar grote struiken Stevia en Verveine hebben het niet gehaald.
Binnenkort wil ik U graag meer vertellen over het plantje Stevia, hoe ik hiermee in aanraking kwam en hoe bijzonder dit plantje is.
Nu nog even een pannetje stamppot andijvie met spek klaarmaken (met beleving), portioneren en dan morgen op transport naar Groningen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten