vrijdag 24 juni 2016

Volgens mij kan het nog,,,,

Vanavond had ik even een moment met mijn broer over vroeger, toen we alles nog zelf maakten, wat een mooie tijd, een tijd die niet meer terug komt, maar...



Stel dat je de brigade voor de schermen belangrijker maakt dan de keuken.... gastheerschap in gegoten vorm die past bij deze tijd, maar gebaseerd op vakkundigheid binnen de bediening, dan zou een restaurant er ineens heel anders uitzien...

De goed 'geïnformeerde' bediening  maakt de 'show' en de koks serveren.... Jezus.... dat zou mijn keuken zijn... alle (ouderwetse) bereidingen aan tafel, waarbij de gast geen haast heeft.

Een keuken binnen de toekomst interesseert mij niet meer, (tips en trucs, ook binnen de sterrenwereld zijn trucs), ik wil meer een focus op de bediening.

Laten we stellen dat de (geschoolde) bediening belangrijker is dan de keuken binnen bedrijven.

Ik weet het zeker....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten