donderdag 7 mei 2015

Sommige Chefssss met sterren....

Soms denken koks, chefs, dat zij het 'wiel' opnieuw ontdekt te hebben, ze komen praten binnen televisie-programma's maar, het is alsof er een clown optreed zonder circus. Ik ben hier wars van... van de sterrenhemel...

Iedereen gun ik genoegen en waardigheid, mits bewezen, maar een zelf aangemeten waardigheid doet mij verafschuwen. 

Het gaat binnen de horeca maar om één doel, gastvrijheid creëren en doelgroepen aanspreken, volle huizen hebben... koks zullen moeten kunnen koken en de bediening zal moeten kunnen bedienen...

Dit is een Utopia..... de laatsten der mohikanen (nieuwe generatie) laten zich commercieel inpakken.... en wat is een 'culinaire stoelendans' dan nog waard.....

Doe gewoon je ding denk ik dan (en wie ben ik) maar wees bewust, ons beroep is te vergelijken met dat van een goede loodgieter, dakdekker, metselaar, etc,... niet meer en niet minder... mooie ambachten.... maar koks moeten leren om met beide poten in de modder te staan' en dat ontbreekt soms. 

Weet u wat er raar is aan dit verhaal, ik ben kok, chef.... maar vaak schaam ik me.... door die idioten die het vak 'verhemelen'....binnen programma's.... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten