zondag 4 augustus 2013

Boter en bloem.....

 Ik mag graag in keukens rondsnuffelen en dat doe ik dan ook, alleen je blijft je soms verbazen. Als Freelancer draai je nog wel eens een dagje mee in bedrijven om te 'proeven' en dat moet ook, want je moet natuurlijk wel bij blijven.... soms is het positief en maar al te vaak is het negatief... 
Veel 'chefs' denken nog dat je met alleen boter en bloem klassiek bezig bent, dus ben je als een 'god' als je dan leerlingen begeleid... je kunt 'toveren' met bloem en boter... alle vis wordt gebloemd en dan natuurlijk de ''voortreffelijke sausje van boter en bloem'' als de 'pakken' kant en klaar op zijn. Niet te geloven wat er nu nog dagelijks gebeurd binnen de horeca... en waar leerlingen denken goed opgeleid... te worden....



Dan blijf ik mij afvragen.... waarom Kenwerk opleidings- licenties blijft afgeven, zonder ook maar enige controle maar dat weten wij wel met elkaar en dat weten ook al die bedrijven die met deze chefs werken.... zij weten niet beter.... en dan is de cirkel rond. Eigengereide 'keukenbaasjes' die de leerlingen enkel als 'handjes' zien en de leerlingen ook zo gebruiken...  En weet je wat je dan vaak krijgt.... lees dit maar eens... Mensjes en of bedrijfjes die in zichzelf zijn gaan geloven en dit ook uitdragen....  Jammer, maar ik heb nog een recept met boter en bloem.... 100 gram boter op het hoofd en 5 gram bloem in de neus.... en je weet nergens meer van....doen ze ook bij Kenwerk...(denk ik)....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten