donderdag 20 december 2012

Een compromis sluiten....

Terwijl ik mij probeer te ontslakken aangaande afgelopen jaren.... en de 'normale wereld' probeer te begrijpen.... moet ik ineens een compromis gaan sluiten met Jolanda....



Ik denk dat ik namelijk weet hoe je met de kerst het best thuis kunt koken.....  maar is dat ook zo, weet ik inderdaad wat er de laatste dertig jaar gebeurde binnen het 'thuis gebeuren'....
Denk van niet.... dus de gasten die we ontvangen.... zo'n twintig personen zullen een 'compromis menu' gaan gebruiken.... waarbij ik mijn ego aan de kant schuif en luister naar de wensen van de gasten de 'expertise van Jolanda'.. en dat kost toch moeite..... echter ik heb geleerd van vorig jaar.... dus ik zal mij schikken naar wensen van gasten. ....

Het compromis is gesloten.... de bestellingen bij de vershandels zijn opgehaald dus vanaf zondag kunnen we aan de slag.... we kunnen dan de mise en place maken.... zodat er dinsdag rust heerst..... we koken op vier pitten met enkel een hete lucht oven en een magnetron.... en dat zal even wennen zijn, maar ik vind het heerlijk.... Vier gangen met diverse keuzes.... gewoon thuis.... en dat is lang geleden....
En daarom moet je soms compromissen sluiten..... 'wijsheden'..... ;-)
Heb gelukkig wel een dj kunnen vinden die na het 'kerstmaal' gaat draaien en dat weet nog niemand :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten