zondag 24 juni 2012

Gewoon even.....

We hebben een meer dan goed weekend gedraaid binnen ons Hotel en zelfs vandaag ondanks het klo.. weer, draaiden we een goede a la carte.... hoeveelheden couverts noem ik niet.. want dat is binnen deze tijd niet meer gepast ;-) Ook werd er afscheid genomen van één der chefs bediening.. Cora... die nu naar Hotel Assen gaat om daar haar 'ding' te gaan doen.. ikzelf heb met Cora nog even een sigaretje gerookt en dat was ons afscheid.... ik houd namelijk niet van afscheid nemen en of verwelkomen.... en of alles wat daar bij hoort..

Elke zondag heb ik een 'gesprek' met mijn psycholoog... die nu al enige jaren naast ons woont en mij nu nog steeds het belang van 'relativeren' probeert bij te brengen.. onder het genot van een drankje en een hapje....  Elke zondag doe ik dit nadat ik uit de dienst kom.. even bij gepraat heb met Jol.... en dan ga ik even.... relativeren...

Daarna kom ik thuis... en loop ik even de mail na en de sociale netwerken.... één mail heb ik beantwoordt..... want ik houd alleen van de koptekst.... Hee.......


Tien vragen heb ik beantwoord aangaande de horeca voor een vmbo studente, die vooral gingen over 'wat de horeca' nu eigenlijk inhoudt.. al relativerend kon ik hier gelukkig fundamenteel op antwoorden..... en dan even naar Tweetdeck.....


Daar zag ik dat Carine het 'potje perensalsa' had aangebroken... en toen nog even het blog van Norbert opgezocht....... die onder meer verhaalde over 'gebakken tongen in de roomboter' en roomijs met chocoladesaus...... en over zijn logé.... :-)



Relativerend.... wij nemen nimmer afscheid omdat wij ook geen 'aanscheid' nemen.. vaak nemen wij geen tijd om de mail goed te beantwoorden.... echter sommigen weten waar het om draait..... en dat is de tijd om te willen genieten van een salsa... een goede tong en of Dame Blanche...... en dat is belangrijk.... de tong en 'coupes' zijn verworden tot het verleden.... maar weet.... ik heb nog nooit zoveel tongen gebakken en of Dame Blanches meegegeven als binnen het hotel waar ik nu diensten maak..... denk eens na.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten